Mushar is een kleine achtergestelde etnische groep die in grote armoede in de Terai leeft. Ze leven geïsoleerd en werken voornamelijk in de landbouw.
In veel plattelandsscholen in Nepal kunnen veel studenten zich de schoolbenodigdheden niet veroorloven vanwege armoede en kan de school nauwelijks de schoolboeken, schriften, pennen e.d. voor hen regelen, aangezien er geen apart budget voor is. Om deze redenen gaan veel studenten niet naar school of verlaten ze de school.
De uitval onder studenten en leerlingen is groot vanwege gebrekkige inkomsten. De meeste kinderen gaan bij het verlaten van de basisschool niet doorleren maar gaan hun ouders/familie helpen om op het land te werken voor inkomsten en voedsel.
Dit project is bedoeld om educatieve spullen, waaronder uniform, schoolgeld, boeken, warme kleding en meer te geven aan deze groep gemarginaliseerde kinderen/studenten.
Doel: Recht op onderwijs aan kansarme & ultra-arme studenten
1 De studenten aanmoedigen om naar school te gaan.
2 De uitval van studenten beheersen.
Dit project wordt geleid door Pramodh Chaudhary, eigenaar - Happy Women Handicraft (die ook een geregistreerde volksgezondheidsprofessional van Nepal is, ook betrokken in de academische sector als Assistent Professor) Wij kennen Pramodh al vanaf de keer dat wij voor het eerst naar Nepal gingen om een reis door het land te maken.
Pramodh zet zich persoonlijk al vele jaren in en houdt hij zich bezig met onderwijs, hygiëne en gezondheid van achtergestelde groepen in Nepal. Hijzelf komt uit die regio waar deze school staat.
Bovenstaand is een niet volledige samenvatting. Voor meer informatie kun je onderstaande tekst doorlezen. Dit is een regelrechte vertaling uit het Engels, uitgevoerd door een AI-robot, het kan zijn dat er wat vreemde zinnen in staan.
MooiVilt helpt dit Project met financiële ondersteuning
Dit onderwijsproject zal educatieve spullen (uniform, schoolgeld, boeken, trui, notitieboekjes, pen, potlood, schrijfbenodigdheden, etc.) en bijlessen in de gemeenschap bieden aan kansarme arme studenten van de Samshi Rural Municipality-1, Mahaottary district, Provincie-2, Nepal. Zodat ze hun onderwijsstandaard kunnen ontwikkelen. Dit project zal de gemarginaliseerde kinderen helpen betere kansen te krijgen om opgeleid te worden en bij te dragen aan de ontwikkeling van de samenleving. Veel studenten die kansarm, gemarginaliseerd en uit de armste gezinnen komen, kunnen hun schoolgeld en uniformen, tassen, schoolspullen etc. niet betalen. Je kunt een verschil maken door ze te ondersteunen met hun educatieve spullen.
Doel: Recht op onderwijs van kansarme & ultra-arme studenten
Doelstellingen:
i. De studenten aanmoedigen om naar school te gaan.
ii. De uitval van studenten beheersen.
Doelgroep: Studenten van Samshi Rural municipality-1, Mahottary district, Madesh pradesh, Nepal
Methodologie: Dit project wordt geleid door Pramodh Chaudhary, eigenaar - Happy Women Handicraft (die ook een geregistreerde volksgezondheidsprofessional van Nepal is, ook betrokken in de academische sector als Assistent Professor.). Normaal gesproken ondersteunt dit project het bijlescentrum met één vrouwelijke docent, boeken, kopiëren, potlood/pen, schooltas, puntenslijper, gum, meetkundedoos, uniform en andere materiële ondersteuning voor studenten.
b. Uitdaging/Verklaring van het Probleem:
Musahar is een van de zogenaamde kleine etnische groepen van Nepal. Musahar zijn mensen die bijna geïsoleerd en verwaarloosd zijn door de regering. Musahar zijn voornamelijk dagloners in de landbouw. Ze zijn afgezonderde etnische groepen van Nepal en zijn inwoners van Terai en inner Terai. De geletterdheid van de Musahar-bevolking is 43 procent (mannen 22,68% en vrouwen 19,38%). Het uitvalpercentage van Musahar-studenten is 34% en 55%. Musahar-studenten ontsnapten vaak aan school. (Beroep en educatieve status van de Mushar-gemeenschap, 2017).
Deze groep studenten moet allerlei problemen overwinnen om onderwijs te krijgen. Door de erbarmelijke omstandigheden van kansarme gezinnen, kunnen hun voogden zich hun schooluitgaven niet veroorloven, waardoor intelligente en ambitieuze studenten ver van het schoolonderwijs komen. In veel plattelandsscholen in Nepal kunnen veel studenten zich de kantoorbenodigdheden niet veroorloven vanwege armoede en kan de school nauwelijks de schriften, boeken en meer artikelen voor hen regelen, aangezien er geen apart budget voor is. Om deze redenen gaan veel studenten niet naar school of verlaten ze de school.
c. Oplossing/Interventie
Het verspreiden van educatieve spullen aan kansarme schoolstudenten zal hen helpen om gelijke kansen voor onderwijs te krijgen. Het project zal de arme studenten helpen om bewust te worden van onderwijs, wat het probleem van schooluitval enigszins zal verminderen. Omdat de ouders hulp krijgen bij het krijgen van educatieve spullen, zullen ze hun kinderen motiveren om naar school te gaan en zullen de kinderen vertrouwen krijgen.
We geven bijlessen aan behoeftige studenten in de gemeenschap. 'Bijlessen' betekent extra begeleiding aan de studenten wiens gezin niet kan ondersteunen bij het maken van huiswerk en andere educatieve activiteiten thuis. Het bijlescentrum zal open zijn in de gemeenschap. In één bijlescentrum kunnen 20-30 kinderen lessen volgen waar er één leraar als facilitator zal zijn. Na school kunnen kinderen gratis deelnemen aan het bijlescentrum. Ik heb geobserveerd dat, familieleden analfabeet zijn, zodat ze hun kinderen niet kunnen helpen bij hun educatieve activiteiten en de interesse van de kinderen laag wordt, waardoor de uitval toeneemt. En deze vicieuze cirkel herhaalt zich.
Je kunt een verschil maken door hen te ondersteunen voor hun extra lessen, zodat ze hun studies kunnen voortzetten. We zullen zorgvuldig de begunstigden selecteren na veel veldverificatie van hun sociaal-economische status en ervoor zorgen dat uw donatie de behoeftige studenten bereikt. De selectie zal worden gedaan door een team vanuit de gemeenschappen dat zal worden gemobiliseerd om een objectief doel te maken voor de selectie van de armste gezinnen op hun locaties. De begunstigden zullen de armste van de arme kinderen en studenten zijn.
d. Lange-termijn Impact
Behoeftige studenten zullen bijlessen en educatieve ondersteuning krijgen door het ontvangen van educatieve materialen via het project en ze zullen ook betere kansen krijgen voor hoger onderwijs, uiteindelijk zal het probleem van schooluitval eindigen, wat leidt tot een toename van de geletterdheid en de ontwikkeling van gemarginaliseerde gemeenschappen door onderwijs.
KORTE SAMENVATTING:
1. Er is één vrouwelijke leraar die de studenten begeleidt in het bijlescentrum. We betalen salaris voor de leraar.
2. In totaal 28 studenten ingeschreven in het bijlescentrum en regelmatige lessen van 2 uur bijgewoond.
3. Maandelijks worden reguliere vergaderingen gehouden met studenten, voogden en de leraar. In de vergadering bespraken we het belang van onderwijs in het leven.
4. Schooluniformen worden uitgedeeld.
5. Schooltassen worden uitgedeeld.
6. Lesbenodigdheden worden aan de studenten uitgedeeld.
Enkele voorgestel
de projecten:
1. Distributie van dekens aan de arme familie in het winterseizoen.
2. Om kinderen te sponsoren voor onderwijs in particuliere Engels medium scholen.
3. Om jassen uit te delen aan de kinderen.